Od Słowa do Słowa, a Ciągle Się Nie Rozumiemy, jeśli i Ty czasami masz takie wrażenie wysłuchaj tej audycji. Będzie ona eksplorować skomplikowany i czasami niezrozumiały język marketingu, tłumacząc go, z delikatnym przekąsem, w sposób przystępny i zrozumiały dla wszystkich.

Audycja powstała przy współpracy z Radiem Biznes.

Pierwszy zbiór zwrotów przygotowany został przez agencję Kamikaze.


Szczegóły:

Szczegóły:

Szczegóły: odcinek 7

CRM – Biznesowe Pielęgnowanie Relacji

W marketingu: CRM – Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientem. Jest to narzędzie, który ma na celu budowanie długofalowych relacji. System CRM to nie tylko baza danych dotyczących kontrahentów, ale również filozofia, która skupia się na kliencie i jego potrzebach oraz pragnieniach.
W korpoświecie: Twój klient, prowadzący szkołę tańca i śpiewu uparł się, że najlepszym wyborem nowej twarzy jego firmy będą siostry Godlewskie? Wyznając filozofię CRM, najpewniej już masz zapisany w swoim planerze numer do ich menadżera.

Szczegóły: odcinek 6

CPC – Koszt Kliknięcia na Wyższym Poziomie
W marketingu: Cost Per Click, czyli koszt reklamy obliczany na podstawie liczby kliknięć w link bądź banner. Co istotne, każde kliknięcie jest płatne, niezależnie od tego czy odbiorca faktycznie trafi na stronę reklamodawcy.
W korpoświecie: Jeśli CPC reklamy, którą zrobiłeś, jest większe niż ilość Twoich nadgodzin (oczywiście do odbioru), to możesz zacząć planować szalony, 3-dniowy urlop we Władysławowie. Dzisiaj jeszcze nikt Cię nie zwolni.

Szczegóły: odcinek 5

CPV
W marketingu: Cost Per View, czyli płatność za obejrzenie reklamy. Jest to model rozliczania reklamy internetowej, który dotyczy przede wszystkim wyświetlania reklam wideo w serwisie YouTube.
W korpoświecie: Przerwa na lunch nieubłaganie dobiega końca, chcesz obejrzeć śmieszne kotki na youtubie, ale film poprzedza kolejna reklama proszku do prania? No cóż, CPV musi się zgadzać.

Szczegóły: odcinek 4

Rozprawmy się z CPM

W marketingu: Cost Per Mille, czyli obliczany na podstawie liczby odsłon strony WWW, koszt dotarcia do tysiąca odbiorców.
W korpoświecie: Jeżeli wysokość CPM reklamy, którą zrobiłeś, jest równa kwocie, którą wydałeś na swoje śniadanie, składające się z czerstwej bułki i wyimaginowanego sera, to wiedz, że źle się dzieje.

Szczegóły: odcinek 3

Ugryź Słowo – CTR

W marketingu: Click Through Rate, czyli mierzony w procentach stosunek między wyświetleniami reklamy a liczbą kliknięć. Im lepiej ukierunkowana reklama, tym większy osiąga CTR. Na jego wysokość ogromny wpływ ma odpowiedni dobór słów kluczowych.
W korpoświecie: Jeśli chcesz, żeby Twoja strona była odwiedzana częściej niż Szczebrzeszyn zimową porą, musisz postarać się o wyższy CTR przez odpowiedni dobór słów kluczowych.

Szczegóły: odcinek 2

Marketing

Definicja: Obecnie marketing można zdefiniować jako strategiczny proces, którego celem jest tworzenie, komunikowanie i dostarczanie wartości klientom w sposób efektywny i zyskowny. Działania marketingowe koncentrują się na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań klientów oraz na tworzeniu produktów, usług i doświadczeń, które spełniają te potrzeby, jednocześnie budując trwałe relacje z klientami. Współczesny marketing uwzględnia także znaczenie badań rynku, analizy danych, segmentacji klientów, personalizacji ofert, a także wykorzystanie nowoczesnych narzędzi cyfrowych i mediów społecznościowych do komunikacji z klientami. Istotnym aspektem marketingu jest również etyczność działań, odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój, które stają się coraz ważniejsze dla współczesnych konsumentów. Warto podkreślić, że dzisiejszy marketing jest dynamicznym obszarem, który ewoluuje wraz z postępem technologicznym, zmieniającymi się trendami konsumenckimi i nowymi możliwościami komunikacji. Dlatego definicja marketingu może ulegać pewnym modyfikacjom w zależności od aktualnych trendów i wyzwań rynkowych.

Szczegóły: odcinek 1

Remarketing

W marketingu: Rodzaj kampanii Google AdWords, polegający na ponownym pokazaniu odbiorcy reklamy produktu, po tym jak odwiedził stronę marki. Ma na celu skłonienie klienta do powrotu na WWW i dokonanie zakupu.
Jak działa?